Crisis Solutions

In een tijd van evoluerende wereldwijde veiligheidsbedreigingen bieden wij ondersteuning aan bedrijven en particulieren op het gebied van verzekeringen en risk consultancy - om uw bedrijf en uw mensen veilig te stellen en te beschermen. 

Ondersteuning van gezinnen en organisaties over de hele wereld

Door het aanbieden van zowel verzekerings- als risicoadviesdiensten helpen wij onze klanten om veilig en vol vertrouwen om te gaan met de uitdagingen die de moderne wereld met zich meebrengt. Omdat wij beseffen dat bedreigingen voor bedrijven en mensen in vele vormen voorkomen, is onze verzekering ontworpen om zowel een breed dekkingsniveau als ondersteuning bij het crisismanagement te bieden. Wanneer het onverwachte gebeurt, helpen wij u door het proces heen.

Meer dan een Kidnap & Ransom verzekering

Wij dekken de kosten die voortvloeien uit een breed scala aan bedreigingen die een impact kunnen hebben op uw mensen, bedrijf, merk of reputatie - meer dan alleen een Kidnap & Ransom verzekering. Als overkoepelende polis biedt Crisis Solution een wereldwijde dekking, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Sommige soorten crisissituaties worden automatisch gedekt als onderdeel van onze basisdekking, andere zijn optioneel. 

Details

Toegang tot Response Consultants

Klanten hebben toegang tot adviseurs bij onze gespecialiseerde partner Crisis24. Dit biedt de volgende voordelen:

  • Wereldleider op het gebied van recrutering: ervaring met professioneel werken volgens de meest strikte normen
  • Wereldwijd toegepast model: consultants actief op 16 wereldwijde locaties
  • Flexibele crisis implementatie: tot vier consultants worden ingezet na melding van een incident
  • Bewezen en geteste expertise: opgericht in 1990

Financiële vergoeding

In geval van een incident vergoedt AIG het volgende:

  • Losgeld en verloren losgeld tijdens het transport
  • Wettelijke verplichtingen
  • Persoonlijke voordelen bij ongevallen
  • Extra kosten: (met inbegrip van, maar niet beperkt tot) reis -, medische- en veiligheidskostenkosten

Voor wie?

Alle industriële sectoren, in het bijzonder: luchtvaart, olie en gas, energie, mijnbouw, bouw, techniek, multinationals, farmaceutica en de maritieme sector.  Ook particulieren en gezinnen wereldwijd uit de hoge en middenklasse.

Veelvoorkomende Risico's & Onze Oplossingen

Afpersing

In een afpersingsscenario eisen de daders losgeld als voorwaarde om de dreiging niet uit te voeren. Onze afpersingsdekking reageert op illegale dreigementen om uw mensen te doden, te verwonden, te ontvoeren, eigendommen te beschadigen of bedrijfsgeheimen of vertrouwelijke informatie te verspreiden.

Ontvoering

Ontvoering voor losgeld blijft een belangrijke bron van inkomsten voor criminelen over de hele wereld. Als u zich in de kern van uw crisisoplossingsbeleid bevindt, wordt op elke vermeende, poging tot of daadwerkelijke ontvoering gereageerd met de toonaangevende steun van Crisis24.

Gevangenschap

Het feit dat mensen tegen hun wil worden vastgehouden, kan door iedereen worden beïnvloed, ook door de overheid. Vooral reizigers, buitenlandse werknemers en expats kunnen kwetsbaar zijn. Elke detentie van meer dan 3 uur die geen verband houdt met een bewezen strafbaar feit of het niet kunnen voorleggen van de juiste documentatie is gedekt.

Kaping

Een kaping gebeurt wanneer mensen, zoals in het geval van een detentie, tegen hun wil of onder dwang worden vastgehouden terwijl ze op reis zijn. Voorbeelden van dergelijke scenario's zijn vliegtuigkapingen, langdurige carjackings en inbeslagnemingen van waterschepen.

Express Kidnapping

Een opkomende trend in de criminaliteit is een ontvoering op kortere termijn met het oog op snel financieel gewin (zoals herhaaldelijk gedwongen opnamen uit een geldautomaat). Deze snelle ontvoeringen, die vaak binnen enkele uren na het bereiken van de maximale opnamelimieten worden afgesloten, worden 'Express Kidnapping' genoemd’.

Verdwijning

Als er iemand verdwijnt zonder een verklaring kan dat een verwarrende en verontrustende situatie zijn. In het verdwijningsscenario dekt AIG de onderzoekskosten na de verdwijning van een verzekerde die meer dan 48 uur vermist is, wat de reden ook is.

Veiligheidsevacuatie

Deze dekking omvat de noodopvang van expats of internationaal opererend personeel van elke locatie ter wereld, mocht de veiligheidssituatie aanzienlijk verslechteren. De dekking kan verder gaan dan de kosten van de noodopvang, maar kan ook betrekking hebben op salarissen, persoonlijke bezittingen en de verhuis- en herinstallatiekosten.

Bedreiging

Bedreigingen voor mensen en eigendommen kunnen in vele vormen voorkomen en niet altijd om financiële redenen. Deze dekking geeft een klant toegang tot crisisadviseurs om een eerste dreigingsevaluatie uit te voeren en, indien nodig, aanvullende fysieke beveiligingsondersteuning aan te bevelen.

Voornaamste Uitsluitingen & Belangrijke Informatie

  • Een frauduleuze, oneerlijke, illegale of criminele daad of poging van de verzekerde of een van zijn bestuurders of functionarissen.
  • Voorafgaande gebeurtenissen die zich vóór de verzekeringsperiode hebben voorgedaan
  • Eigendommen die op en buiten het terrein worden ingeleverd, tenzij ze worden ingeleverd door de persoon die het losgeld overbrengt.

Deze website biedt slechts een overzicht van de voornaamste dekkingen en uitsluitingen. Uitsluitend de algemene en bijzondere voorwaarden (“Polisvoorwaarden”) geven een nauwkeurige, juridisch bindende omschrijving van de dekkingen en uitsluitingen. Het is noodzakelijk om de Polisvoorwaarden, alsook de andere relevante documenten met contractuele of precontractuele informatie, grondig door te nemen vóór de aankoop van, inschrijving op, toetreding tot, aanvaarding, ondertekening of onderschrijving van een verzekeringsovereenkomst.

Belangrijke Informatie

Hier vindt u informatie over het verkrijgen van een offerte met berekening van de premie, de algemene en bijzondere voorwaarden en/of andere relevante documenten met contractuele of precontractuele informatie, de duurtijd van de verzekeringspolis, het toepasselijk recht en de bevoegde rechtbanken, het indienen van een klacht, het bereiken van de ombudsman en meer.